Vad är äkta och hur vet jag när jag finner det?

publicerat i Vardagliga saker.;
Hejdär!
 
Efter att ha tagit tag i några av de saker som grämt mej idag, känns det så mycket bättre. Har ju jobbat hela dagen idag också. Pengar!! Har även typ tusen myggbett överallt, och de kliar fett mycket.. det är jobbigt.. Ska snart kolla på en film tillsammans med min mor, och måla mina naglar och pyssla lite. Mysigt. Föräldrarna åker ju imorgon och kommer hem på typ onsdag igen.
 
Idag tänkte jag på det här med äkta och oäkta. När converse kom att bli så himla populära, köpa jag mig ett par, som alla andra. Sedan användes dessa skor några år som skräpskor. Nyligen har jag dock utökat mitt converseförråd, med några par. För ett drygt år sedan, sa jag till pappa att de som kan gå i oäkta converse är äkta i själva. De behöver inte ha ett par äkta, dyra skor bara för att visa sig som sig själva. De är äkta och våga vara dem de är. De som däremot måste ha en massa äkta converse vill då visa sig äkta bland folk, för att man känner sig oäkta, att man inte är säker på att man duger som person. Så tyckte jag. Men nu, jag är äkta i mig och har äkta converse, så vad är det egentligen som gäller med äkta?! Ja, jag vet då inte, men i äkta märkesskor är det mer kvalitét och det kanske är lite snyggare. Det är väl upp till var och en.
 
Nu hoppas, vill och tror jag att mamma ska sluta prata i telefon och komma hit och komma film med mej!
 
Ha det superbra! :))

Kommentera inlägget här :