Jag vill inte bliva stur..

publicerat i
Igår fick jag höra att jag är för gammal. För gammal för att umgås med några. "Jaha", tänkte jag. Jag är 19 år. Jag är väl fortfarande en ungdom, jag är fortrfarande en tonåring. Eller? Tiden då jag var 14, 15 var härlig. Den var riktigt rolig och sådär. Men själv tycker jag att det bara blir roligare ju äldre man blir. Jag menar, visst att vara "vuxen" innebär så mycket mer att tänka på, ansvara för osv. Men det är nu jag får och kan göra vad jag vill. Det är nu som jag inte har några krav och kan ta hand om mej själv. Det är nu jag är stor nog, för att göra allt jag vill. OCh det tänker jag. Jag vill inte vara 14, sådär omogen och dan. 15 och larvig och tro att man är något fast vara så osäker på sig själv. Vara i den där värsta tonårsperioden och inte veta någonting, vem man är eller vad man vill. Göra som alla andra och inte stå upp för sig själv. Nä, jag är glad jag inte riktigt hade den perioden och att jag inte längre är sådär liten. Isf är jag gärna vuxen, hellre en sådär liten och omogen. Jag kan vara en mogen vuxen, som kan larva sig ibland. Ja, det är sådan jag är. Och sådan jag vill vara. Och sådan tänker jag vara. 

Kommentera inlägget här :