Bloggandet går upp och ner.

publicerat i Livet som au pair i USA;
God kväll! 
 
Jag undrar om jag någonsin lyckas hålla på med bloggen så mycket som jag vill?! Jag bestämmer mej alltid för att börja skriva mycket mer, alla grejer som jag vill göra med bloggen osv. Jag håller det några dagar och sedan försvinner bloggen ur mina tankar. Istället är jag ute och lever livet. Jag träffar mina vänner här hela tiden och gör saker. Eftersom jag jobbar mycket blir den lediga tiden "kompis-tid", och för tillfället känner jag att jag skulle kunna somna nu. Jag skulle lätt kunna lägga mej ner och sova. Men, har julklappar jag borde så in, och behöver lite energi. Jag har pepparkakor på rummet, men jag är alldeles för mätt för att äta. Ibland skulle jag allt behöva tips på att bli pigg, få lite energi. 
 
Idag skypade jag med Jennifer, Isa och Alicia. Så mysigt att prata ikapp om allt! Eller nästan allt. Jag och Isa pratade om allt möjligt, planer inför nästa år, när vi ska träffas osv. Kommer bli många resor till Tyskland i min framtid. Jag gillart! :). Jennifer och Alicia får jag snart träffa igen, jag är så glad!! Jag är så taggad!! 
 
Jag har ännu inte riktigt bestämt om jag ska förlänga eller inte. Jag behöver inte bestämma förrän i januari. Jag väger för och nackdelar, och för tillfället lutar det åt att jag åker hem, jag börjar på mitt nästa äventyr! Jag trivs alltför bra här och det finns så många anledningar till att jag vill stanna. Men jag börjar kanske också bli redo att börja nästa kapitel, fortsätta med mitt liv. 
 
Ett utav grannbarnen här, en tjej på tio år, leker hos oss hela tiden typ. Hon har addat mej på Skype, hon skriver till mej varje dag och hon försöker lära sig svenska från youtube och mej. Hon är urgullig, stormgillar mej och helt skön att leka med! Hon sa en gång: Malin, is it coming a new au pair after you? Yes! But you know that no one can ever replace you, right? Alltså, hur söt får man bli!! 
 
Jag & min fina kusin Sigge! När jag kommer hem ska jag pussa sönder dej!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sanja:

Och han kommer pussa tillbaka ♡

Kommentera inlägget här :