Skinnarp.

publicerat i På väg mot min dröm!;
Sedan jag kom hit har jag hittat mig själv, mer än vad jag trodde var möjligt. Innan jag åkte började jag fundera ut vad jag vill göra med mitt liv. Vad jag vill jobba med. Jag ville flytta ifrån Hultsfred, ifrån var jag kom ifrån. Kanske till Göteborg. Men sedan jag kom hit har jag totalt ändrat det. Jag vill flytta tillbaka till Skinnarp, stället jag växte upp på. Stället jag alltid kommer kalla hem. Stället jag tillbringat nästan hela mitt liv. Jag är inte helt säker på vad som fått mig att ändra åsikt. Men jag vet vad jag vill. Jag vill flytta tillbaka till huset, fixa i ordning allt som jag vill ha det. Varje gång jag ser saker jag vill köpa, tänker jag på hur jag ska dekorera i huset, vart jag ska ha allting. 
Jag vill flytta dit och jag tänker flytta dit. Mina rötter kommer därifrån, min släkt sedan flera generationer. Och jag kan inte tänka mig att släppa Skinnarp. Det är mitt hem. 
 
 

Kommentera inlägget här :