Återvinning överallt..

publicerat i Det där som är lite extra kul., Livet som au pair i USA;
Mitt nyårslöfte börjar så bra alltså... 
 
Eller inte.. 
 
Det är mycket för tillfället. Är det egentligen en ursäkt? För det är alltid mycket i mitt liv. Ha ha. 
Senaste veckan har jag bara jobbat lite, faktiskt. Men ändå varit fullt med planer. Hänga med kompisarna osv. Igår jobbade jag med barnen hela dagen, oh så söta! Vi hade en jättemysig dag! :) 
 
Klockan närmar sig tolv och jag är jättetrött. Har precis tinat upp igen, det är sjuuukt kallt ute. Vinden gör att det känns som kallare. T.ex. imorgon kommer vinden göra att det känns som - 17 grader ute. Fahrenheit! Fattar ni hur kallt det är?!?! 
 
Jag kom hem strax innan elva, ser att våra tre tunnor med återvinning har blåst bort. Ser även alla saker ligga utspritt överallt.. OMG! (För er som inte vet, ställer vi ut tunnorna varje måndag kväll för de hämtar det på tisdag morgon.) Så, när jag ser att R är vaken går jag in till henne och berättar att det ligger saker överallt. Vi springer ut, notera att det är iskallt! och försöker plocka upp så mycket som möjligt. Grejen är att det blåser så hela kvarteret är fyllt av vår återvinning. Vi gav upp och gick in, för vi höll på att frysa igen. 
 
Det blir ett roligt minne, något vi kommer skratta åt mycket i framtiden. Men för tillfället, inte så roligt.. ha ha ha. ;) 
 
Med denna "roliga" händelse säger jag god natt! 

Taggar: Recycling, Återvinning;

Kommentera inlägget här :